Telegraaf: ‘Nieuwe Hyundai i10 is de meest volwassen supermini van het moment’

Telegraaf: ‘Nieuwe Hyundai i10 is de meest volwassen supermini van het moment’

Opvallend: waar steeds meer automerken afscheid nemen van hun meest compacte modellen, presenteert Hyundai de gloednieuwe i10. ‘Gelukkig maar’, schrijft het AD, ‘want daarmee blijft een nieuwe auto ook voor mensen met een kleine beurs bereikbaar.’ Ook de Telegraaf is enthousiast: ‘Hyundai heeft met de i10 de meest volwassen supermini van het moment in zijn gamma.’

‘De nieuwe Hyundai i10 is in veel opzichten sterk verbeterd en tegelijkertijd met een vanafprijs van € 12.995,- betaalbaar gebleven.’

Met gejuich ontvangen

Hyundai loopt voorop met het elektrificeren van zijn modellen, maar concentreert zich ook op het maken van zuinige brandstof-aangedreven auto’s, in élke klasse en voor élke portemonnee. In de autopers wordt dat met gejuich ontvangen. Of zoals het AD schrijft: ‘Gelukkig kun je met een budget van zo’n € 13.000,- nog gewoon bij Hyundai aankloppen.’

In veel opzichten verbeterd

Volgens het AD en de Telegraaf is de nieuwe Hyundai i10 is in veel opzichten sterk verbeterd en tegelijkertijd met een vanafprijs van 12.995 euro betaalbaar gebleven. Maar wat krijg je volgens de twee grote dagbladen nou eigenlijk voor dat bedrag? We citeren:

Dankzij de prima rijeigenschappen van de i10 is de vaart er gemakkelijk in te houden.

Ook de iets langere wielbasis heeft een gunstig effect op de rijeigenschappen.

Dit is bij uitstek een auto waarmee je vlot door het drukke stadsverkeer wilt scheuren, maar ook buiten de bebouwde kom verandert-ie niet in een nerveus stuiterbakje.

Op bochtige buitenwegen stuurt hij aangenaam direct en met het juiste gevoel, en blijven de bewegingen van de carrosserie keurig onder controle.

'Riant' is een omschrijving die ook opgaat voor de veiligheidsuitrusting. Zelfs het goedkoopste uitrustingsniveau i-Drive heeft standaard rijstrookbewaking. 

‘De zitpositie is prima en het overzicht rondom ook. Op de achterbank is de i10 zelfs ronduit ruim te noemen.’

De afwerking is netjes en de ergonomie kenmerkt zich door een bijna Duitse opgeruimdheid.

De zitpositie is prima en het overzicht rondom ook. Op de achterbank is de i10 zelfs ronduit ruim te noemen.

Vanachter het stuur maakt de i10 een solide indruk met een onderstel dat afgestemd is om vooral comfortabel te zijn.

Veren en demping verwerken oneffenheden goed en rolneigingen worden keurig onderdrukt, waardoor hij redelijk direct op de besturing reageert.

Hij voelt als een soepele en wendbare stadsauto die zich makkelijk door het verkeer laat sturen.

Hoe ziet jouw ideale Hyundai i10 eruit?

De nieuwe Hyundai i10 valt vooral op door zijn volwassen uitstraling en immense binnenruimte. Ontdek het zelf op de speciale Hyundai i10-pagina. Of stel hem direct helemaal naar jouw eigen smaak samen in de car configurator.

HYUNDAI I10 SAMENSTELLEN

Om deze site goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookie beleid